Italiaanse Toestanden - Emigratieverhalen


woensdag 5 december 2007

i compleanni

Afb062_stef Vandaag hebben we twee verjaardagen, van twee dames wel te verstaan, de een op vrouwen ingesteld de ander erg eenkennig en "geholpen", te weten Saar en Mieke (dit is een chiasme). Gefeliciteerd dames! En hoewel ik erg op mijn zus gesteld ben richt ik me nu toch maar voornamelijk op de dichtstbijzijnde dame, Saar, die vandaag 12 is geworden! En ze heeft de laatste maanden wat meegemaakt, daar zou je járen ouder van worden. Eerst lag ze nog lekker op de Leolux-fauteuil aan Afb036_1Afb038_2de Kervelgaarde en ging een paar keer per dag lekker met de baasjes naar het park om te rennen en te springen. Ik geef het woord aan Saar:



                                                                                                                                                                                                                                            Dan word je opeens in een verhuisdoos gezet en moet je vertrekken , 1000 km in een auto naar Italië, waarom in vredesnaam?                                                                                                                                                                                                                                                                                     



Dscn9701Dscn9690Onderweg word je gedumpt in een pension en moet je je diner in de slaapkamer opeten: gètver! Gelukkig maakten we nog wel een stop bij het Vierwoudstedenmeer om wat te kunnen spelen en zwemmen.                                                                                           



Afb058_1En eenmaal in Pavia gingen de baasjes doodleuk op Italiaanse les, maar mocht ik godzijdank mee, zoadat ik nu ook een woordje italiaans kan blaffen.                                                                                                                      



Hpim2834Hpim2835



Dat is handig want je komt hier veel andere hondjes tegen, de meeste zijn etters, maar soms tref ik een echte vriend, zoals Oskar. Ik mis de honden uit de buurt in Nieuwegein zoals Kisha en Diego en Kelly namelijk wel een beetje.   



                                                                                                                                                       



Hpim2608_1



LiekesaraHet huis in Pavia valt gelukkig mee: ook daar zijn fauteuils waar ik lekker op kan liggen, zelfs als er gasten zijn: dan laat ik me lekker een wellness-beurt geven!                                                                                                                         







Dscn9788Afb061In stad kun je wel redelijk wandelen maar aan die keitjes heb ik de pest: ik loop liever op de natuurstenen richels in het midden van de straat. We kunnen  ook naar de rivier gelukkig, want zonder water kan ik niet! Als we op stap gaan drink dan ook graag uit de vele monumentale fonteinen, zoals in Genua.



Pict0174_1Dscn9848



Afb001Afb059_1Officieel moet je hier overal aan de lijn, maar gelukkig trekt niemand zich hier iets van de regels aan: ik loop lekker los! Verder vermaak ik me hier wel en wacht rustig af tot ik de trap naar het huis in Montecalvo kan betreden.   



Afb017_3Nou dat was het zo ongeveer!  Jullie krijgen allemaal een pootje van het "ouwe wijf" en hopelijk tot ziens in Italië!





 

1 opmerking:

  1. Laat ik dan toch maar de eerste zijn die Saar feliciteert met haar verjaardag! Saar, van harte meid! En hetzelfde voor Mieke, als ze dit leest.

    BeantwoordenVerwijderen